PREGUNTES FREQÜENTS (FAQs)

CONTACTE

1.    Com em puc posar en contacte amb Aparcaments B:SM?

   •    Informació Comercial Aparcaments B:SM (abonaments, Parking Card, Bonus Card, Empreses, etc.)
      o    Tel. 93 409 18 22 – email: infocomercial[at]bsmsa[dot]cat

      o    Horari: Dies laborables de dilluns a divendres de 08h00 a 21h00.


   •    Atenció al Client Aparcaments B:SM (suggeriments, sol·licituds, incidències, etc.)
      o    Tel. 93 409 20 21 – email: atclientbsm[at]bsmsa[dot]cat


APARCAMENT DE LLARGA DURADA

1.    Quin tipus de vehicles s’accepten per a abonaments d’aparcament?

La Xarxa d’Aparcaments B:SM ofereix abonaments per a turismes, motos, bicicletes i vehicles elèctrics, excepte en els casos dels següents aparcaments que només accepten la següent tipologia de vehicles:
   •    B:SM Bus Garcia Fària: Vehicles especials, turismes, motos, furgonetes i vehicles elèctrics
   •    B:SM Bus Moll d’Espanya: Vehicles especials i turismes
   •    B:SM Gràcia Motos: Motos, bicicletes, motos elèctriques i bicicletes elèctriques
   •    B:SM Wellington-Zoo: Turismes, motos i vehicles elèctrics

2.    Contractar un abonament d’aparcament a la Xarxa d’Aparcaments B:SM em dona dret a tenir una plaça fixa per al meu vehicle?
No. Al contractar un abonament d’aparcament tens garantida una plaça d’aparcament en la franja horària que hagis contractat però no et podem garantir que sempre sigui la mateixa.

3.    Vull ser abonat amb plaça fixa. Què he de fer?
Has de contactar amb nosaltres i t’informarem sobre disponibilitat i preus d’abonaments amb plaça fixa.

4.    La meva necessitat d'aparcament no és de 24H. Quines opcions tinc?
Sabem que cada dia és diferent i també les teves necessitats d'aparcament. Per això tenim FlexiPark, les tarifes d'aparcament flexible perquè trobis la que va amb tu. Consulta les modalitats FlexiPark o contacta amb nosaltres i t’informarem sobre disponibilitat i preus.

5.    Soc abonat/abonada i necessito la factura d'aquest mes. Com la sol·licito?
Els abonats en actiu de la Xarxa d'Aparcaments B:SM poden accedir a la seva Zona Privada digital per gestionar els seus contractes, consultar i descarregar l'històric de les seves factures, consultar i modificar el seu consentiment GDPR i activar i desactivar l'accés per identificació de matrícula, entre altres serveis. Només cal fer un registre i validació previ. Pots consultar els detalls aquí.

 

ELECTROMOBILITAT

1.    Tinc un cotxe/moto elèctric/a, hi ha oferta d’abonaments per a vehicles elèctrics?
La Xarxa d’Aparcaments B:SM ofereix abonaments per vehicles elèctrics a tota la seva xarxa, només cal que omplis el següent formulari i t’informarem sobre la disponibilitat i preus en l’aparcament que t’interessa sense cap compromís.
https://www.aparcamentsbsm.cat/form-informacio-aparcaments-places-per-vehicles-electrics/

2.    Quin cost té la recàrrega?
Els punts de recàrrega eléctrica existents a la Xarxa d'Aparcaments B:SM formen part del servei de punts de recàrrega eléctrica Endolla Barcelona, la xarxa de punts de recàrrega eléctrica de Barcelona. A partir del 18 de gener de 2021 l’energia consumida en les recàrregues del servei Endolla Barcelona és de pagament i el preu €/kWh de la recàrrega será el que correspongui al tipus de vehicle, ubicació del punt de recàrrega i tipus i horari de la recàrrega de la modalitat de subscripció que s'hagi contractat (dret de recàrrega fins a un ús màxim de 6 hores).

Per consultar les modalitats de pagament del servei Endolla Barcelona, clica aquí

3.    Soc abonat amb abonament per a vehicle elèctric. Puc estar tot el temps que vulgui carregant a una plaça eléctrica del meu aparcament?
No, l'abonament per a vehicle elèctric permet fer una recàrrega màxima de 12 hores seguides al dia. Un cop passat aquest temps, hauràs de moure el teu vehicle de plaça per permetre la recàrrega a un altre abonat elèctric.

4.    Soc abonat però no tinc abonament per a vehicle elèctric. Puc utilitzar qualsevol endoll disponible de l’aparcament?
No, com abonat si no tens abonament per a vehicle elèctric, no pots estacionar a les places elèctriques.

5.    Soc abonat però no tinc abonament per a vehicle elèctric. Què he de fer per utilitzar els endolls elèctrics del meu aparcament?
Demanar el canvi de la teva modalitat d’abonament a una modalitat elèctrica, si hi ha disponibilitat. Ho pots fer a través de la teva zona d’usuari, email o telèfon.

6.    Com s'utilitzen els punts de recàrrega elèctrica?

   •    Des del teu mòbil, accedeix al servei Endolla Barcelona de l'app smou.
   •    Escaneja el codi QR del punt del recàrrega que vols activar.  

   •    Connecta el teu vehicle amb el connector adient.
   •    Selecciona "Inici de recàrrega" en la pantalla del teu mòbil.

7.    Com activo el punt de recàrrega en l'aparcament si no tinc cobertura?
B:SM ha arribat a un acord amb gairebé tots els operadors de telefonia per reforçar i garantir la cobertura mòbil a la Xarxa d'Aparcaments B:SM. Si tot i això no pots accedir als serveis de l'app smou amb la cobertura mòbil o la teva companyia és Movistar, activa el mode avió per forçar la connexió a la Wi-Fi de l'aparcament de forma automàtica sense haver de fer res més.

8.    Com puc saber on hi ha punts de recàrrega a Barcelona?
   •    A l’app smou
   •    Al web Endolla Barcelona

APARCAMENT PER DIES

1.    Què és la targeta Bonus Card?

La targeta Bonus Card és una modalitat de prepagament que et permet aparcar el teu cotxe a l’aparcament que hagis triat durant el nombre de dies consecutius que necessitis. El temps començarà a comptar a partir de la primera activació. Actualment pots escollir Bonus Card per a 1, 2, 3, 5, 7, 15 o 30 dies consecutius.

2.    La targeta Bonus Card em garanteix plaça a l’aparcament escollit?
Sí. La targeta Bonus Card garanteix que tindràs una plaça d’aparcament lliure a l’aparcament que hagis triat i segons les dades que hagis indicat a la teva reserva.

3.    Què és la targeta Parking Card?

La targeta Parking Card és una modalitat de prepagament que et permet aparcar el teu cotxe a tota la Xarxa d’Aparcaments B:SM durant el número de dies consecutius que necessitis. El temps començarà a comptar a partir de la primera activació. Actualment pots escollir Parking Card per a 1,3,5 o 7 dies consecutius.

4.    La targeta Parking Card em garanteix plaça a tota la Xarxa d’Aparcaments B:SM?

Sí. La targeta Parking Card garanteix que tindràs una plaça d’aparcament lliure als aparcaments de la Xarxa d’Aparcaments B:SM i segons les dades que hagis indicat a la teva reserva.

5.    Què passa si compro una targeta Bonus Card o Parking Card d’un número concret de dies i al final m’estic a l’aparcament més temps del compte?

Si al final t’hi estàs més temps del que havies contractat, només hauràs de pagar per l’estona que t’has excedit, segons tarifa regular.

6.    On es poden comprar les targetes Bonus Card o Parking Card?

   •    Als webs: www.aparcamentsbsm.cat o www.parkingcard.cat
   •    Als Caixers Automàtics de l’aparcament
   •    A la Cabina de Control de l’aparcament
   •    Al Departament Comercial d’Aparcaments B:SM

APARCAMENT PER MINUTS

1.    Com puc pagar les estades per minuts del meu cotxe a l'aparcament?
Tens dues opcions:

  • App SMOU: A través del servei agilPark de l'app smou podràs gestionar el teu temps d'estacionament per minuts des del mòbil, d'una manera més segura, més còmode i amb més estalvi.
  • Agafant tiquet a l'entrada de l'aparcament i pagant en el caixer automàtic de l'aparcament abans d'abandonar l'aparcament amb el teu cotxe.

2.    Què és la Targeta Hores?
La Targeta Hores és una modalitat de prepagament d’hores d’aparcament que et permet aparcar a tota la Xarxa d’Aparcaments B:SM i pagar amb descompte segons el temps real que hagis consumit. Actualment pots escollir Targetes Hores de 25H, 50H o 100H.

3.    Què passa si compro una Targeta Hores d’un número concret d’hores i al final m’estic a l’aparcament més temps del saldo disponible a la targeta?

Si al final t’hi estàs més temps del disponible al saldo de la teva Targeta Hores, només hauràs de pagar per l’estona que t’has excedit, segons tarifa regular.

4.    La Targeta Hores em garanteix plaça a la Xarxa d’Aparcaments B:SM?

No. La Targeta Hores no representa garantia de plaça lliure.

5.    Què significa la data de caducitat de la Targeta Hores?
La data de caducitat de la Targeta Hores és la data límit fins que podràs fer ús de la teva Targeta Hores. Un cop vençuda la data de caducitat, la Targeta Hores quedarà invalidada.

6.    Per a quins vehicles puc utilitzar la Targeta Hores?
La pots utilitzar per pagar l’aparcament per minuts de turismes, vehicles elèctrics, motos i bicicletes.

7.    On es pot comprar la Targeta Hores?
   •    Als webs: www.aparcamentsbsm.cat o www.parkingcard.cat
   •    A la Cabina de Control de l’aparcament
   •    Al Departament Comercial d’Aparcaments B:SM

8.    Soc client d'un establiment que m'ha donat Vals Horaris pels Aparcaments BSM. Què puc fer amb ells?
Si un establiment t'ha donat un Val Horari pels Aparcaments BSM, el pots utilitzar per pagar el temps de la teva estada, totalment o parcialment. Tens dues opcions:

  • Al Caixer Automàtic de l'aparcament, seguint les instruccions de la pantalla.
  • En l'app SMOU, escanejant el codi QR del Val Horari i passant-lo a la teva secció 'Vals de descompte'.

 

 

ZONA SEGURA DE BICIS

1.    Què és la zona segura de bicis?

La zona segura de bicis és un espai exclusiu perquè les persones abonades o usuàries de dia o fracció puguin estacionar les seves bicicletes d'una forma més cómoda i segura. La zona segura de bicis està dotada d'un identificador/validador per accedir a l'espai i de seguiment per videovigilància. Les primeres zones segures de bicis estan disponibles a l'aparcament BSM Mercat de Sant Antoni (planta -2, places 110-108-106-104) i a l'aparcament BSM Mercat de La Boqueria (planta -1, places 09,11,13,70,72,73). Més informació aquí.

 

SERVEI CLICK & COLLECT

1.    Què és el servei Click & Collect?

La Xarxa d'Aparcaments B:SM ofereix consignes autoservei per la recollida i lliurament de paquetería de l'operador Amazon a 29 aparcaments de la Xarxa B:SM. Consulta els aparcaments en els que trobaràs els dispositius Click & Collect per organitzar la recollida de les teves compres, aquí.

 

EMPRESES

1.    Busco solucions d’aparcament per als treballadors de la meva empresa. Qui em pot ajudar?

Tenim a la teva disposició un equip comercial que t’assessorarà i t’ajudarà a trobar la solució d’aparcament que millor s’adapti a les teves necessitats. Només cal que omplis el següent formulari i et contactarem sense cap compromís.
https://www.aparcamentsbsm.cat/aparcar-al-millor-preu/les-nostres-solucions-daparcament/abonaments/form-informacio-solucions-daparcaments-abonaments/

2.    Vull anunciar el meu producte/establiment/servei en els Aparcaments B:SM. Quines opcions tinc?

Tenim a la teva disposició diferents suports i opcions per ajudar-te a donar a conèixer el teu producte o negoci. Pensa en tota la gent que passa diàriament per les nostres instal·lacions i que encara no et coneixen. Aprofita l’oportunitat de créixer. Només cal que omplis el següent formulari i et contactarem sense cap compromís.  
https://www.aparcamentsbsm.cat/empreses-i-establiments/fes-visible-el-teu-establiment/form-publicitat-als-aparcaments/

 
Pujar
Twitter

 
Estem en contacte